В закладі працює 5 методичних об'єднань: вихователів, класних керівників,вчителів початкових класів, вчителів трудового навчання, вчителів-предметників.

План засідань методичного об’єднання

вчителів початкових класів

на 2015 – 2016 навчальний рік

І засідання (серпень)

Форма роботи: консультативний пункт

Тема. Особливості організації навчально – виховного процесу

в початкових класах спеціальної школи-інтернату у

2015 – 2016 навчальному році.

Мета.Вивчити основні нормативні документи, що регламентують

функціонування початкової школи.

Обговорити виконання плану роботи методичного об’єднання

за 2014 – 2015 навчальний рік та затвердити план роботи на

2015 – 2016 навчальний рік. Проаналізувати навчальні програми,

підручники, зошити.

1. Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів початкових

класів за 2014 – 2015 навчальний рік.

Звіт голови м/о Cтежнєвої Л. М..

2. Обговорення і затвердження плану роботи методичного

об’єднання вчителів початкових класів за 2015 – 2016 н.р.

Члени методичного об’єднання

3. Опрацювання інструктивно – методичних матеріалів

Міністерства освіти і науки України щодо організації

навчально – виховного процесу, ведення класної документації.

Члени методичного об’єднання

4. Експрес огляд «Радимо прочитати».

Члени методичного об’єднання

Завдання членам м/о:опрацювати інструктивно – методичні листи,

програми, підручники, зошити та посібники для початкової школи;

зробити огляд педагогічних видань з теми «Використання

інноваційних технологій на уроках у початкових класах».

Підготуватиповідомлення з питання: «Творчий підхід до

формування навички читання як передумова успішного розвитку

мовної особистості».

ІІ засідання (жовтень)

Форма роботи: за круглим столом

Тема.Використання інноваційних технологій на уроках у початкових

класах. Адаптація першокласників з особливими потребами до

шкільного колективу.

Мета.Активізувати питання про використання інноваційних

технологій на уроках у початкових класах. Створити умови для

успішної адаптації першокласників з особливими потребами до

шкільного колективу; удосконалювати знання про творчий підхід

до формування в учнів навичок читання. Спланувати роботу

вчителів для проведення тижня початкової ланки.

1. Теоретичний семінар: «Підвищення продуктивності навчання

шляхом впровадження інноваційних технологій на уроках у

початкових класах».

Голова м/о Cтежнєвої Л. М..

2. Почерк майстра: «Адаптація першокласників з особливими

потребами до шкільного колективу».

Щербина Л. Д. вчитель 1 класу

3. Творча лабораторія вчителя: «Творчий підхід до формування

навичок читання як передумови успішного розвитку мовної

особистості».

Савченко Т. В.. вчитель 4 класу

4. Панорама ідей: «Обговорення змісту проведення тижня початкової

ланки «До знань крокуйте разом з нами».

Голова м/о Cтежнєвої Л. М..

5. Методичні перегуки «Обговорення матеріалів періодичної преси».

Члени методичного обєднання

Завдання членам м/о:взаємовідвідувати уроки колег з метою обміну

досвідом; підготувати та провести тиждень початкової ланки;

організувати виставку кращих зошитів та дитячих робіт,

вивчати досвід роботи вчителів школи по вихованню

підростаючого покоління.

ІІІ засідання (січень)

Форма роботи: методичні посиденьки

Тема.Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення.

Здоров’язберігаюча компетентність сучасного вчителя.

Мета.Розширити знання педагогів про ефективність оздоровчої

системи в навчально – виховному процесі, Представити

наочний матеріал, хвилинки відпочинку, хвилинки релаксації

для обміну досвідом та вдосконалення сучасного уроку.

Розвивати комунікабельність. Виховувати інтерес до

самовдосконалення.

1. Майстер – клас: «Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи

удосконалення. Здоров’язберігаюча компетентність сучасного вчителя.

Голова м/о Cтежнєва Л. М..

2. Методичний прогноз: «Ефективність оздоровчої системи в навчально–

виховному процесі.

Мумінова І.В. вчитель 3 класу

3. Консультація педагога: «Динамічні паузи як один із ефективних

методів забезпечення оптимізації рухової активності школяра та

попередження втоми».

Савченко Т. В. вчитель 1 класу

4. Цікавинки з методичної скриньки. Обмін досвідом з питання

«Нестандартні форми навчання на уроках рідної мови».

Члени методичного обєднання

Завдання членам м/о: Всім членам М.О.підготуватися до

педагогічної виставки з теми: «Використання різновидів

наочності на уроках читання та рідної мови», підготувати

виставку робіт молодших школярів «Моя рожева мрія».

ІV засідання (березень)

Форма роботи: обмін досвідом

Тема. «Використання ігрових ситуацій на уроках для навчання і виховання молодших школярів»

Мета. Поглибити знання педагогів про використання ігрових ситуацій

уроках для навчання і виховання учнів.

1. Почерк майстра: «Використання елементів ігрового навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності школярів ».

Голова м/о Стежнєва Л. М.

2. Аукціон ідей: «Дидактична гра як засіб розвитку логічної пам’яті молодших школярів на уроках рідної мови».

Члени методичного обєднання

4. Методичний вернісаж. «Дидактичні ігри, як засіб вирівнювання індивідуально – пізнавальних розбіжностей дітей.»

5. Педагогічний діалог:«Радимо прочитати».

Члени методичного обєднання

Завдання членам м/о: Завдання вчителям 1 – 4 класів щодо

ефективного та якісного викладання навчальних дисциплін,

виконання навчальних планів і програм, забезпечення високого

рівня засвоєння знань учнями основних наук.

Перевірити навички читання учнів.

V засідання (травень)

Форма роботи: методичний марафон

Тема. Підсумки роботи методичного об’єднання вчителів початкових

класів за 2015 – 2016 навчальний рік та складання

перспективного плану на наступний рік.

Мета. Підвести підсумки роботи методичного об’єднання вчителів

початкових класів за 2015 – 2016 навчальний рік, заслухати звіти

вчителів про підсумки роботи над проблемною темою,

скласти перспективний план роботи м/о на наступний

навчальний рік.

1. Звіт про виконання плану роботи М.О. «Підведення підсумків

роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів

за 2015 – 2016 навчальний рік.

Голова м/оСтежнєва Л. М.

2. Звіти вчителів «Підсумки роботи над проблемною темою».

Класні керівники поч. класів

3. Панорама ідей: «Складання перспективного плану роботи

методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2016 – 2017

навчальний рік».

Члени методичного обєднання

4. Методична скарбничка. Огляд новинок педагогічної літератури.

Члени методичного обєднання

Завдання членам м/о: Поповнити свій робочий кабінет новими

наочними посібниками, дидактичними іграми, роздатковим

матеріалом, працювати під лозунгом «Кабінет – творча

лабораторія вчителя».

Робота між засіданнями м/о

1. Ведення шкільної документації вчителем початкових класів.

Погодження календарно-тематичного планування 1-4 класів.

Серпень, члени м/о

2. Методичний посібник

Методика роботи над формуванням навичок каліграфічного письма букв та їх

елементів.

Вересень, члени м/о

3. Уроки, реферат, добірка вправ

Комплексні вправи для закріплення граматичних і мовленнєвих умінь під час

роботи над реченням як засіб розвитку мовної особистості учнів.

Жовтень,вчителі 1-4 кл.

4. Добірка вправ, урок. Навчання дітей швидкочитання.

Листопад, вчителі 1-4 кл.

5. Добірка завдань, реферат

Проблемно-пізнавальні завдання на уроках української мови.

Грудень,вчителі 1-4 кл.

6. Система вправ.

Словникова робота як засіб формування комунікативного мовлення молодших

школярів.

Січень, вчителі 1-4 кл.

7. Уроки, доповіді.

Розвиток дитини як суб’єкта навчальної діяльності. Специфіка роботи над

становленням математичного мовлення в учнів початкових класів.

Лютий,вчителі 1-4 кл.

8. Уроки, добірка цікавого матеріалу з природознавства

Співпраця в навчанні на уроках природознавства. Використання цікавого

матеріалу на уроках природознавства.

Березень,вчителі 1-4 кл.

9. Добірка вправ.

Ігрові форм и роботи на уроках математики для розвитку пізнавальних процесів

молодших школярів.

Квітень,вчителі 1-4 кл.

10. Доповідь, методичні рекомендації

Психолого-педагогічні особливості навчання письма ліворуких дітей молодшого

шкільного віку Травень,вчителі 1-4 кл.

План засідання МО вихователів

ПЕРШЕ ЗАСІДАННЯ М/О ВИХОВАТЕЛІВ

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний за виконання

1

Обговорення та затвердження плану роботи м/о на 2015-2016 н. р.

Вересень

Заступник директора з НВР

2

Для співпраці і ділового партнерства об‘єднати вихователів у творчі групи.

Голова м/о

3

Призначення наставників молодим вихователям.

Голова м/о

4

Затвердження графіка відкритих виховних заходів.

Заступник директора з НВР

5

Огляд новинок психолого-педагогічної літератури.

Авєкіна В.В.

Робота між засіданнями(жовтень)

1. Ознайомлення з програмами з навчальних предметів.
2. Консультації логопеда та психолога “Психологічні особливості підлітків та врахування їх на самопідготовці з метою диференційованого підходу у виконанні завдань”.
3. Ведення зошитів психолого-педагогічних спостережень.

ДРУГЕ ЗАСІДАННЯ М/О ВИХОВАТЕЛІВ.

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний за виконання

ДІЛОВА ГРА:

«МИ КРОКУЄМО ДО МАЙСТЕРНОСТІ».

Листопад

Голова м/о

1

Вступ

3

Доповідь:

«Педагогічна майстерність та її компоненти».

Москаленко О.П.

4

Банк ідей:

«Розвиток педагогічної майстерності».

Шаповал Т.Є.

Івахно Л.М.

5

Доповідь:

«Самоосвіта – найважливіший шлях підвищення пед. майстерності».

Шатненко О.О.

Робота між засіданнями

  1. Тиждень пед. майстерності(взаємовідвідування самопідготовки та виховних заходів).
  2. Новини: посібники, методичні розробки.
3.Виготовлення дидактичного матеріалу до проведення занять
самопідготовки.

ТРЕТЄ ЗАСІДАННЯ

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний за виконання

Круглий стіл:

«Форми і методи організації системної роботи зі збереження і зміцнення здоров’я школярів».

Голова м/о

1

Вступ

3

Міні – лекція:

«Характеристика здоров’язберігаючих технологій та їх класифікація»

Сувіга К. І.

4

Доповідь:

«Методи формування знань, умінь, навичок із збереження і зміцнення здоров’»

Чабаненко І.З.

5

Повідомлення:

«Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя».

Робота між засіданнями

1.Взаємовідвідування (оздоровчі години, виховні заходи,ранкові зарядки).
2.Вивчення передового досвіду з використання інноваційних методів і форм роботи в оздоровчих заходах.
3.Ведення зошитів психолого – педагогічних спостережень.

ЧЕТВЕРТЕ ЗАСІДАННЯ М/О ВИХОВАТЕЛІВ.

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний за виконання

СЕМІНАР_ ПРАКТИКУМ:
«ПРОФЕСІЙНО ЗНАЧУЩІ ЯКОСТІ ОСОБИСТОСТІ ВИХОВАТЕЛЯ»,

Травень

Голова м/о

1

Вступ

3

Діагностика:

«Професіограма вихователя»

Середенко Ю.П.

4

Банк ідей:

«Я вихователь - новачок».

Гордієнко А. С.

5

«Основні риси,притаманні вихователю».

Чучуменко Л.Г.

6

Творчі звіти вихователів.

Підсумок практичної діяльності методичного об’єднання.

Члени м/о.

Голова м/о.

Кiлькiсть переглядiв: 295